Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přípravy učitele na výuku odborného předmětu a praktické terénní cvičení
Polách, Vojtěch
Pečlivá příprava učitele na vyučovací jednotku, jak teoretická, tak praktická, je důležitým prvkem práce učitele a je esenciální pro úspěch učitele a prospěch jeho žáku. Tato práce je určena především začínajícím učitelům, kteří ještě nemají tolik zkušeností a tudíž je pro ne důkladná příprava o to důležitější. Cílem práce bylo popsat problematiku přípravy učitele na výuku odborného předmětu a návrh přípravy na vyučovací jednotky a terénní cvičení. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkajícími se přípravy učitele a praktická část nabízí detailní návrhy přípravy dvou vyučovacích jednotek předmětu Životní prostředí a přípravu na terénní cvičení v rámci tohoto předmětu. Pro vypracování teoretické části byly použity metody analýzy, srovnání a syntézy teoretických poznatků získaných citovaných zdrojů. V praktické části byly zužitkovány poznatky z části teoretické. Pro přípravu témat jednotlivých vyučovacích hodin posloužily odpovídající odborné zdroje. Otevřený, laskavý, přátelský, avšak důsledný postoj autora ke studentům a různé metody použité pro návrh příprav na výuku a terénní cvičení mohou být inspirací pro další začínající učitele. Autor však dodává, že každý učitel je jedinečná osobnost a má styl, který se navíc mění a vyvíjí s novými zkušenostmi a příprava každého tedy zákonitě bude vždy jiná.
Využití interaktivní tabule ve výuce odborných předmětů na střední škole
MATULJAKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce mát teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce jsou analyzovány možnosti využití interaktivní tabule ve vyučování odborných předmětů. Cílem empirické části práce je zjistit, zda učitelé používají interaktivní tabuli při výuce odborného předmětu, jakým způsobem ji využívají (popřípadě, proč ji nevyužívají), dále jaké mají učitelé a žáci zkušenosti s využíváním interaktivní tabule při výuce odborných předmětů a jak hodnotí žáci využití interaktivní tabule v odborném předmětu. Pro výzkumné šetření byla použita metoda rozhovoru s učitelem (příp. dle možností pozorování výuky) a dotazníkové šetření pro žáky středních škol. Výzkumným souborem byli učitelé odborných předmětů na středních školách a žáci středních odborných škol.
Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování
Stryjová, Jolanta ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování je zaměřena na analýzu současné situace uplatňování etické výchovy ve vyučování a celkové morální úrovně žáků středních škol. Průzkumnou metodou v této práci bylo zvoleno vlastní šetření v podobě dotazníku. Bylo zjištěno, že v současnosti není výuka etiky dostatečná, jelikož morální uvědomění žáků je nízké a většina z nich je velice pasivní vůči společnosti a své vlastní budoucnosti. Téma výuky etiky je velice rozsáhlé, avšak na základě zjištění bylo doporučeno zvýšit povědomí pedagogů o této problematice, a také zvýšit celkovou časovou dotaci na výuku etiky, dokonce zařadit etiku mezi povinné předměty na středních školách.
Hodnocení žáka učitelem při výuce předmětu Zhotovování stomatologických protéz u vzdělávacího oboru Asistent zubního technika
BAZALOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení. Konkrétně se zaměřuje na hodnocení v prakticky zaměřeném předmětu Zhotovování stomatologických protéz u vzdělávacího oboru Asistent zubního technika. Teoretická část se zaměřuje na problematiku hodnocení obecně. Stručně je charakterizován uvedený vzdělávací obor a u jednotlivých metod a forem hodnocení je více pojednáno o metodách a formách hodnocení využívaných v předmětu Zhotovování stomatologických protéz. Cílem praktické části bylo navrhnout systém hodnocení pro předmět Zhotovování stomatologických protéz, který byl realizován v rámci výuky a ověřen v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.